LPG

 

Czy wiesz, że:

Skala możliwych oszczędności z jazdy na LPG umożliwia nawet zakup kolejnego auta - nowego, w dodatku wyższej klasy!

Ekonomia

LPG to istotne dla gospodarki źródło energii.

 

Poza oczywistym znaczeniem dla ochrony  naszego środowiska naturalengo charakteryzuje się wysoką wartością opałową. Przeliczeniowemu 1 kilogramowi gazu płynnego (ok. 1,8 l) odpowiadają:

 

·         1,10 kg oleju opałowego EL

·         1,47 m3 gazu ziemnego GZ-50

·         1,82 kg koksu opałowego

·         1,90 m3 gazu ziemnego GZ-35

·         1,98 kg węgla kamiennego

·         2,48 kg drewna suchego

·         12,68 kWh energii elektrycznej

 

 

Zastosowanie zasilania gazem znacząco obniża koszty eksploatacji samochodu.

W porównaniu do zasilania benzyną lub olejem napędowym zasilanie gazem jest najtańsze. Aby jeździć taniej auto wymaga dostosowania do paliwa gazowego. Inwestycja w instalację gazową zwraca się już po kilku miesiącach.

Wysokość uzyskiwanych oszczędności z jazdy na gazie zależy od zużycia paliwa oraz cen poszczególnych paliw. Gaz jest najtańszym z ogólnie dostępnych paliw.

>>> Patrz aktualne ceny gazu w Polsce

 

 Data

 Tydzień

 Pb 98

 Pb 95

 ON

 LPG

 2010.05.25

21 

 4,97

 4,73

 4,45

 2,14

                                                                                                                   źródło: e-petrol.pl - Elektroniczny Rynek Paliw

 

Za pomocą modelu Delta FUEL, znając zużycie paliw i ich ceny, można łatwo wyliczyć koszty eksploatacji, porównać je dla różnych pojazdów na różnych paliwach w dowolnym czasookresie. Poprzez porównanie kosztów eksploatacji dla poszczególnych paliw (gaz, benzyna) można przedstawić korzyści i dokonać różnych analiz.

Uzyskiwane oszczędności z jazdy na gazie zależą od ilości przejeżdżanych kilometrów – im większe przebiegi tym większe oszczędności.

 

 

Skala możliwych oszczędności z jazdy na LPG jest ogromna:

n   zapewnia nie tylko szybki zwrot środków zainwestowanych w montaż instalacji gazowej (punkt G – czyli Gas conversion investment return point), ale także

n   umożliwia zakup kolejnego używanego auta z oszczędności jazdy na gazie (punkt I – Initiate used car value profit)

n   przy określonych przebiegach może to być nowy samochód tej samej klasy (punkt F - Factory new car)

n   a nawet nowe auto wyższej klasy! (punkt T – Turn for higher class car)

 

Poniższy wykres przedstawia skalę możliwych oszczędności z jazdy na gazie dla różnych samochodów określaną na bazie przejechanych kilometrów: